Un client acuza Toyota Romania ca i-a vandut o masina avariata si reparata ca fiind noua

Toyota-Avensis-3

Cum ar fi să afli că mașina nouă pe care ai cumpărat-o de la reprezentanță nu e chiar nouă? Că înainte să-ți fie vândută a fost lovită și reparată? Exact asta susține un bucureștean că i s-a întâmplat când a cumpărat în 2011 o Toyota Avensis de la dealerul Toyo Motor Center din Capitală.

Iată povestea clientului Harry B., spusă chiar de acesta: “La aproape un an după ce am cumpărat autoturismul de la Toyo Motor Center m-am dus la un service în provincie din dorința de a încerca să mai am încă o confirmare și poate o rezolvare a problemelor de la cutia de viteze.”

Problemele erau că mașina nouă… nu voia întotdeauna să între treapta întâi de viteză, lucru observat de proprietar încă din primele zile de utilizare. La două săptămâni după achiziție mașina intra în service în București, la revizia de 1.000 km, unde însă această problemă nu a fost rezolvată. S-a schimbat doar parbrizul, care era crăpat. După alte câteva mii de kilometri se schimbă kitul de ambreiaj, însă situația nu se îmbunătăţește. La puţin timp i se schimbă şi pinioanele, respectiv sincroanele din cutia de viteze – fără nici un rezultat.

Mașina nouă avea istoric de service!

Din acest motiv, omul a decis să meargă la Pitești, la un alt service autorizat Toyota, în speranța că schimbarea atelierului ar putea să-l ajute să rezolve problema. Nu i-a rezolvat-o, dimpotrivă – omul a aflat acolo un detaliu incredibil. „În acel service am avut cea mai mare surpriză. Tipul de la recepție se tot chinuia să introducă datele mașinii și nu reușea. La un moment dat mă întreabă dacă am mai fost la ei în service. Îi spun că nu, e prima dată când mă duc la ei și îl întreb care este problema. Iar el, fără să se gândească prea mult, îmi spune că mașina mea a mai fost acolo, cu vreo 5 luni înainte de a o cumpăra eu!

Nu este un film prost, este chiar experiența povestită de un client care și-a cumpărat o mașină nouă de la o reprezentanță oficială din România. Bulversat, Harry B. a cerut o copie a respectivei intrări în service, document pe care a regăsit aceeași serie de șasiu cu a mașinii sale. “La rubrica beneficiar Toyota România… Văd și un număr al unui dosar de daună și îmi dau seama că nu este nici o glumă. Devizul era de vreo 1.100 lei și reprezenta o vopsire a barei din față.”

Explicații halucinante

Știu, pare greu de crezut. Nici eu nu l-am crezut până când nu mi-a trimis o copie a intrării în service și una a contractului de vânzare-cumpărare dintre el și Toyota Romania prin dealer-ul Toyo Motor Center. Pe ambele documente (le puteți consulta în galeria foto) se vede clar aceeași serie de șasiu (VIN).

Evident, omul i-a contactat imediat pe cei de la Toyota România, care, conform acestuia, au negat categoric într-o primă fază că mașina respectivă mai fusese în service înainte de a-i fi vândută. Harry B. spune că la insistențele sale, Toyota România i-a confirmat după o săptămână că mașina a avut o mică avarie la bara din față și de aceea a fost în service. Mai mult decât atât, clientul susține că oamenii de la Toyota România i-au spus și că mașina fusese plimbată pe la diferite expoziții și expusă în showroom-urile mai multor dealeri. “Când am cumpărat mașina nimeni nu mi-a spus nimic, nu am primit nici o reducere, nu am fost întrebat dacă vreau o mașină folosită,” spune clientul.

Toyota România nu comentează

I-am contactat pe cei de la Toyo Motor Center și Toyota România pentru a ne oferi un punct de vedere referitor la această reclamație. A răspuns PR-ul importatorului, Ana Maria Toma, care a declarat că Toyota România nu comentează situația până la finalizarea investigației. “Datorită faptului că această situație se află sub investigația autorităților competente, nu vă putem oferi punctul de vedere solicitat până la finalizarea acesteia,” a venit răspunsul prin e-mail.

Este foarte interesant de urmărit ce măsuri vor lua „autoritățile competente” pomenite în e-mail. Și mai ales, care sunt acestea. Pentru că, din momentul în care a început demersurile pentru a-și găsi dreptatea, Harry B. s-a lovit de situații absurde care demonstrează ce șanse are un om simplu să-și găsească dreptatea în România.

Primul pas făcut a fost depunerea unei plângeri la ANPC pentru problemele apărute la cutia de viteze. Răspunsul primit a fost că ANPC nu poate face nimic deoarece „Toyota România consideră că autoturismul este în parametrii specificați de producător„. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului i-a recomandat însă să acționeze Toyota România în judecată.

Intră în scenă clauza abuzivă din contractul de vânzare cumpărare

Când am vrut să fac dosarul pentru a-i da în judecată avocatul a remarcat clauza abuzivă din contract care spune că orice litigiu se rezolvă exclusiv prin arbitraj, deși legea 193/2000 consideră abuzivă o astfel de clauză. Ca urmare am depus pe la începutul lunii martie 2013 o altă plângere la ANPC care vizează această clauză abuzivă. Nu am primit încă răspuns. Tot atunci am depus și o plângere pentru faptul că mașina nu a fost nouă. Nici la asta ANPC-ul nu mi-a dat încă răspuns,” spune Harry B. Dacă ar fi să se adreseze Curții de Arbitraj, ar trebui să achite o taxă de cel puțin 7.000 lei, în timp ce într-o instanță civilă ar fi scutit de taxe de timbru deoarece este o acțiune în baza Legii de Protecție a Consumatorului. Convenabil, nu?

Singura soluție rămasă la îndemână a fost depunerea unei plângeri penale la Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 3 împotriva Toyota România, importatorul Toyota al cărui nume apare pe contractul de vânzare-cumpărare. Aceeași plângere a fost depusă și la Secția 11 de Poliție. Până la soluționarea acestora, omul nu mai poate depune nici o altă plângere în instanță. Așa că singura soluție e să se înarmeze cu multă răbdare. Asta nu înseamnă însă că are de gând să stea cu mâinile în sân. „Vreau să inscripționez mașina cu un scurt mesaj de genul mașină expusă la târguri și în showroom, avariată, reparată și după aceea vândută ca fiind nou-nouță„.

Vă voi ține la curent cu soluțiile care vor fi date de autorități în urma plângerilor depuse de Harry B. Dacă aveți sfaturi pertinente pentru acesta sau vreți să aflați mai multe despre cazul lui, îi puteți accesa blogul.

PS: Dacă există printre cei care vor citi acest articol oameni cu experiențe similare îi rog să le povestească în secțiunea comentarii.

UPDATE: Clauza abuzivă din contractul de vânzare-cumpărare a fost eliminată la solicitarea ANPC, așa că Harry B. poate deschide acum o acțiune într-o instanță civilă. Între timp a mai făcut o vizită în service (ca o dovadă că nu este rea-voință din partea acestuia), unde i s-a spus că mașina nu intră câteodată în prima treaptă de viteză pentru că scaunul trebuie dat cu câțiva centimetri mai în spate!

Foto: Harry B. pentru auto-blog.ro

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

16 comentarii la “Un client acuza Toyota Romania ca i-a vandut o masina avariata si reparata ca fiind noua”

  1. N-am ce zice, sunt destepti – dpvd mercantilist- cei de la Toyota.

  2. Am patit o faza similara cu un autoturism Ford Focus 2010.
    Am descoperit ulterior, la prima revizie, facuta la un alt dealer Ford, fata de cel de la care am achizitionat-o, ca masina avut schimbate ~30 piese la cutia de viteze, inainte sa-mi fie vanduta.
    N-am reusit sa primesc nicio despagubire.

  3. Stiu un exemplu ca acesta de la Ford. Nici nu se lansase ultimul Ford Focus ca in reprezentanta deja era la chituit, fiind avariat pe tir cand fusese adus.

  4. Din pacate nu este singurul dealer auto care face aceste lucruri. Sunt altii care vand masinile SH reparate la preturi exorbitante. Daca ai curiozitatea, iti trimit pe mail mai multe povestiri reale de la clientii cu care lucrez in asigurari. Masini cu dauna totala, care sunt reparate si vandute ca masini SH la preturi fantasmagonice.

  5. Chiar așa se întâmplă! Nu am iesit niciodată dintr-un service TOYOTA fără o belea. Ultima, la ieșirea din revizie (service INCHCAPE MOTORS Pipera – reprezentanța pe România și Bulgaria, cred) computerul transmisiei stricat la mai puțin de 60 mii km (preț cca 2.000 lei, noi, fără manoperă!). Mașina cu cutie secvențială (MMT) ar fi o plăcere dacă ar merge cum scrie în marele manual Toyota – dar nu merge… după primele probleme cei de la reprezentanță (service) îți dau un A4 scos pe imprimantă cu ”recomandări” de condus astfel încât să nu ai probleme! Iar la 60 mii km poți avea ghinionul să trebuiască înlocuit calculatorul MMT cu 500euro – deja transmisia MMT a costat o mie în plus când am cumpărat mașina. Poate TOYOTA în alte țări o fi altceva – sau poate nu, dar e pe cale să-și piardă renumele de încredere, cu siguranță.

  6. cam greu de crezut, ma mira faptul ca cei de la Toyota nu au avut nimic de zis pana acum

  7. Nu-mi vine sa cred ca se poate intamplaasa ceva in cadrul unui brand de renume, pentru ca nu vorbim totusi de magazinul de la coltul blocului care apartine vecinului.

  8. imposibil… ami degraba m-as gandi ca este o minciuna pentru a-i denigra pe cei de la Toyota

  9. Tipic romanesc, asta in cazul in care chiar sa intamplat, oricum… asa ceva nu trebuie sa faci niciodata.
    Pacalesti clientul odata, apoi dai faliment ca vorba se duce imediat.

  10. Orice este posibil in Romania. Si uite asa scade increderea in reprezentantele auto, din cauza angajatilor care nu sunt in stare sa isi faca treaba corect.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *