Un mini Mini la Salonul Auto de la Geneva

Mini îşi lărgeşte gama. După Clubman şi Countryman, britanicii se gândesc să scoată pe piaţă şi un microcar. Acesta va avea dimensiunile apropiate de cele ale primului Mini, proiectat de Sir Alec Issigonis (adică în jur de 3 metri lungime) şi va concura cu Toyota IQ.

La Salonul Auto de la Geneva din martie, Mini va prezenta un concept care ar putea prefigura modelul de serie. Asta bineînţeles dacă studiile de piaţă şi reacţiile publicului vor fi pozitive. În acest caz fericit, cel mai mic Mini va fi produs în serie. Maşina ar putea primi numele Minor (cunoscut din istoria mărcii) şi ar urma să folosească platforma tehnică a modelului de bază Mini, cu modificările de rigoare dictate de dimensiunile reduse. Motorul de bază va fi un turbo de 1,5 litri cu trei cilindri, dezvoltat de BMW, ce va atinge 150 CP în versiunea de top.

Nu ştiu voi ce părere aveţi, dar eu cred că e pasul cel mai logic pentru acest brand. Mini-ul original are nevoie de un succesor spiritual, iar acest Minor ar fi exact ceea ce trebuie. Astfel de maşini sunt în ADN-ul mărcii, mult mai mult decât un SUV „wannabe” precum Countryman. Nu ştiu care e succesul de piaţă al acestui model, poate e prea devreme să judecăm asta, însă cred că Mini trebuia să lanseze mai întâi Minor şi abia apoi Countryman.

Conform prestigioasei reviste Autocar, unii manageri de rang înalt de la BMW sunt precauţi cu privire la succesul proiectului Countryman. Cu toate acestea, Mini va prezenta luna viitoare la Detroit un alt concept-car, mai mare decât Minor. Despre acesta însă nu se cunosc detalii.

Via | Autocar & Auto Express

Foto: Auto Express

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Un mini Mini la Salonul Auto de la Geneva”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.