Un mini Mini la Salonul Auto de la Geneva

Mini îşi lărgeşte gama. După Clubman şi Countryman, britanicii se gândesc să scoată pe piaţă şi un microcar. Acesta va avea dimensiunile apropiate de cele ale primului Mini, proiectat de Sir Alec Issigonis (adică în jur de 3 metri lungime) şi va concura cu Toyota IQ.

La Salonul Auto de la Geneva din martie, Mini va prezenta un concept care ar putea prefigura modelul de serie. Asta bineînţeles dacă studiile de piaţă şi reacţiile publicului vor fi pozitive. În acest caz fericit, cel mai mic Mini va fi produs în serie. Maşina ar putea primi numele Minor (cunoscut din istoria mărcii) şi ar urma să folosească platforma tehnică a modelului de bază Mini, cu modificările de rigoare dictate de dimensiunile reduse. Motorul de bază va fi un turbo de 1,5 litri cu trei cilindri, dezvoltat de BMW, ce va atinge 150 CP în versiunea de top.

Nu ştiu voi ce părere aveţi, dar eu cred că e pasul cel mai logic pentru acest brand. Mini-ul original are nevoie de un succesor spiritual, iar acest Minor ar fi exact ceea ce trebuie. Astfel de maşini sunt în ADN-ul mărcii, mult mai mult decât un SUV „wannabe” precum Countryman. Nu ştiu care e succesul de piaţă al acestui model, poate e prea devreme să judecăm asta, însă cred că Mini trebuia să lanseze mai întâi Minor şi abia apoi Countryman.

Conform prestigioasei reviste Autocar, unii manageri de rang înalt de la BMW sunt precauţi cu privire la succesul proiectului Countryman. Cu toate acestea, Mini va prezenta luna viitoare la Detroit un alt concept-car, mai mare decât Minor. Despre acesta însă nu se cunosc detalii.

Via | Autocar & Auto Express

Foto: Auto Express

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Un comentariu la “Un mini Mini la Salonul Auto de la Geneva”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *