Un nou proiect de circuit auto-moto in Romania: Motor Park Adancata

Nu știu câți dintre voi ați auzit de Adâncata, însă în această comună ialomițeană situată la 55 de kilometri de București cică se va construi un circuit de viteză auto-moto. Nu vă frecați mâinile de bucurie, asta o zice primarul localității, Gheorghe Marin. Nu e prima dată când se fac astfel de promisiuni în România.

Ceea ce mă miră e faptul că organizatorii campionatului de motociclism viteză „Dunlop Romanian Superbike” chiar au încredere în reușita proiectului. Ca dovadă, ei au programat deja o etapă pe acest circuit, în data de 30 septembrie. Sper că au și o variantă de rezervă…

Circuitul se va numi „Motor Park România”, iar sursele de finanțare sunt integral private, primăria din localitate punând la dispoziție doar terenul necesar. Aici e însă o problemă, întrucât prefectul județului Ialomița îl acuză pe primarul din Adâncata că ar fi obținut fraudulos semnăturile crescătorilor de animale pentru a scoate din circuitul agricol 54 de hectare din islazul comunal, cu scopul de a le concesiona firmei care va construi circuitul.

Dincolo de acest „mic” inconvenient, primarul din Adâncata spune că pista va costa 10 milioane de euro, din care 150.000 de euro vor merge către lucrări de refacere a mediului în apropierea Rezervaţiei naturale Lacul Rodeanu. Mai zice că ideea cu circuitul îi aparține și că astfel vor fi create 60 de locuri de muncă în comună. Interesantă este și firma către care a fost concesionat terenul: se numește MRC Racing Solutions și a fost înființată în martie 2011, cu trei luni înainte de prima hotărâre de Consiliu Local privitoare la circuit. Conform unor articole din presa locală ialomițeană (aici și aici), în spatele acestei firme ar fi chiar Ion Țiriac…

Dacă optimismul vostru de pasionați auto v-a împins să citiți până aici, iată și date despre circuit. Conform proiectului, acesta va avea o lungime de 4.089 metri, iar lățimea pistei va fi de 14 metri în zona de start/finish și 11 metri în rest. Vor fi 16 viraje, împărțite frățește (8 de dreapta, 8 de stânga), iar circuitul se va putea parcurge în ambele sensuri.

PS: Data viitoare când merg la Buzău promit să fac un mic ocol și să văd minunea de șantier de la Adâncata cu ochii mei. Nu de alta, dar ca să fie gata în septembrie, acolo ar trebui să se lucreze la foc continuu în momentul ăsta.

Sursa foto: urziceniultau.ro

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Un nou proiect de circuit auto-moto in Romania: Motor Park Adancata”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.