Un roman chibzuit si-a pus GPL pe un Mercedes ML 63 AMG…

Mercedes-Benz-ML63-AMG-GPL-1
Iată că suntem și noi primii în Europa la ceva: avem cel mai puternic automobil pe GPL de pe continent, un Mercedes-Benz ML 63 AMG de 589 CP (cel mai probabil tunat, pentru că mașina standard are 510 CP). SUV-ul a fost adaptat să funcționeze cu GPL și omologat în România de compania AGR Autogas Group. Bravo lor, nimic de reproșat, firma a văzut că există cerere de astfel de conversii și s-a pus pe treabă.

Potrivit companiei, omologarea respectă trei din patru caracteristici ale standardelor EURO 6 și permite o economie de 45 la sută la combustibil. Când funcționează pe GPL, ML-ul 63 AMG consumă cu 1,8 litri/100 km mai mult decât atunci când merge pe benzină, iar puterea motorului scade cu 1,9 la sută. Un sacrificiu mic aș zice pentru o economie de 45 la sută la costurile cu combustibilul.

Cu proprietarul mașinii am însă o mare problemă. Adică îți cumperi un ML 63 AMG, cu motor V8 de 6,2 litri, după care constați că are un consum prea mare de benzină (16,5 litri/100 km consum mediu declarat)? WTF? De ce nu ți-ai luat un ML diesel? Sau un VW Polo BlueMotion, dacă și ML-ul diesel consumă mult.

În contextul în care vânzările pe segmentul mașinilor cu capacități cilindrice mari a crescut cu 20 la sută, conform rapoartelor AGR Autogas Group, sistemele de GPL performante destinate mașinilor cu 6 și 8 cilindri vor putea răspunde nevoii șoferilor de a reduce cheltuielile de combustibil. În plus, posesorii autoturismelor se vor putea bucura de performanțele crescute ale mașinii, respectând normele de mediu în vigoare”, spune AGR Autogas Group într-un comunicat de presă.

Aș avea două întrebări pentru proprietar. Cum crede că va afecta gazul durata de viață a motorului V8 de înaltă performanță și care crede că va fi valoarea mașinii la o eventuală revânzare?


Foto: AGR Autogas Group
Via | 0-100.ro

 

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Un roman chibzuit si-a pus GPL pe un Mercedes ML 63 AMG…”

  1. tipic romanesc…din ciclul am apartament in rahova si un seria 7 la scara blocului

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.