Un roman chibzuit si-a pus GPL pe un Mercedes ML 63 AMG…

Mercedes-Benz-ML63-AMG-GPL-1
Iată că suntem și noi primii în Europa la ceva: avem cel mai puternic automobil pe GPL de pe continent, un Mercedes-Benz ML 63 AMG de 589 CP (cel mai probabil tunat, pentru că mașina standard are 510 CP). SUV-ul a fost adaptat să funcționeze cu GPL și omologat în România de compania AGR Autogas Group. Bravo lor, nimic de reproșat, firma a văzut că există cerere de astfel de conversii și s-a pus pe treabă.

Potrivit companiei, omologarea respectă trei din patru caracteristici ale standardelor EURO 6 și permite o economie de 45 la sută la combustibil. Când funcționează pe GPL, ML-ul 63 AMG consumă cu 1,8 litri/100 km mai mult decât atunci când merge pe benzină, iar puterea motorului scade cu 1,9 la sută. Un sacrificiu mic aș zice pentru o economie de 45 la sută la costurile cu combustibilul.

Cu proprietarul mașinii am însă o mare problemă. Adică îți cumperi un ML 63 AMG, cu motor V8 de 6,2 litri, după care constați că are un consum prea mare de benzină (16,5 litri/100 km consum mediu declarat)? WTF? De ce nu ți-ai luat un ML diesel? Sau un VW Polo BlueMotion, dacă și ML-ul diesel consumă mult.

În contextul în care vânzările pe segmentul mașinilor cu capacități cilindrice mari a crescut cu 20 la sută, conform rapoartelor AGR Autogas Group, sistemele de GPL performante destinate mașinilor cu 6 și 8 cilindri vor putea răspunde nevoii șoferilor de a reduce cheltuielile de combustibil. În plus, posesorii autoturismelor se vor putea bucura de performanțele crescute ale mașinii, respectând normele de mediu în vigoare”, spune AGR Autogas Group într-un comunicat de presă.

Aș avea două întrebări pentru proprietar. Cum crede că va afecta gazul durata de viață a motorului V8 de înaltă performanță și care crede că va fi valoarea mașinii la o eventuală revânzare?


Foto: AGR Autogas Group
Via | 0-100.ro

 

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Un comentariu la “Un roman chibzuit si-a pus GPL pe un Mercedes ML 63 AMG…”

  1. tipic romanesc…din ciclul am apartament in rahova si un seria 7 la scara blocului

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *