Ungaria vrea sa-i cuminteasca pe tiristi

Ţara vecină este recunoscută pentru măsurile mai severe luate în ceea ce-i priveşte pe transportatorii rutieri. În acest sens sunt binecunoscute cozile imense de TIR-uri ce se produc înainte de weekend-uri la graniţa dintre România şi Ungaria pentru că autovehiculele grele nu au voie să tranziteze Ungaria sâmbăta şi duminica.

Ungurii continuă această politică vizavi de transportatori şi anunţă noi măsuri ce-i vizează pe aceştia. Iată-le pe cele mai importante dintre ele:

– efectuarea de depăşiri pe drumurile publice care au cel puţin două benzi de circulaţie pe sens este interzisă autovehiculelor cu o masă mai mare de 7,5 tone, în intervalul orar 06:00 – 22:00;

– pe aceste drumuri unde este interzisă depăşirea, autovehiculele cu o masă mai mare de 7,5 tone trebuie să păstreze între ele o distanţă de cel puţin 68 m, la o viteză de rulare de 80 km/oră (viteza maximă admisă pentru acest tip de autovehicule pe autostrăzi);

– autovehiculele cu o masă mai mare de 3,5 tone sau cu o lungime mai mare de 7 m trebuie să păstreze, în afara localităţilor, o distanţă corespunzătoare în raport cu autovehiculul care rulează în faţă, astfel încât, atunci când sunt depăşite, autovehiculul care efectuează depăşirea să se poată reîncadra în siguranţă. Distanţa care trebuie păstrată este de cel puţin 50 m.

În plus faţă de aceste noi prevederi, ungurii au mărit amenzile pentru nepurtarea centurii de siguranţă, depăşirea vitezei legale, trecerea pe culoarea roşie a semaforului şi conducerea sub influenţa băuturilor alcoolice. Noile amenzi au valori cuprinse între 10.000 şi 300.000 forinţi (36-1080 euro).

Mie mi se par nişte măsuri de bun-simţ care sporesc siguranţa şi fluiditatea traficului. Eu le-aş vedea aplicate şi în România, având în vedere comportamentul unor camionagii pe şoselele noastre. Nu mă refer neapărat la cei români, deşi se găsesc printre ei şi „excepţii”, ci mai ales la cei turci, bulgari sau ucraineni, care sfidează de multe ori orice regulă de circulaţie: gonesc cu 80-90 km/h prin localităţi, fac câte o depăşire de 5-10 minute, nu păstrează distanţa faţă de vehiculul din faţă etc.

Via | Hotnews

Foto: Mercedes-Benz

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

2 comentarii la “Ungaria vrea sa-i cuminteasca pe tiristi”

  1. Distanta minima intre TIR-uri? De ce mah, ca mie imi plac TIR-urile care merg unul dupa altul pe Valea Oltului. Daca ai o masina de cel putin 400 CP sunt sigur ca n-ai probleme sa depasesti cate 2-3 odata :)))

  2. Atentie la alcool daca nu are certificat de producator insotitor ,amenda este 40e/litru si confiscarea desigur.
    Trebuie sa fie eventual cu etichetă si timbru maxim 10 litrii.
    Țigările cu timbru!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *