Update: Audi A6, poze si informatii oficiale

După „scurgerile” de ieri de pe autoblog.nl, Audi a prezentat azi primele informaţii și fotografii ale noului model de clasă mare A6. Acesta va debuta la începutul anului viitor şi va avea de înfruntat o concurenţă redutabilă, formată în primul rând din noile BMW Seria 5 şi Mercedes Clasa E.

Am scris aseară că designul nu aduce mari schimbări faţă de vechiul model sau de restul gamei (poate fi uşor confundat cu A4 şi A8). Cu toate astea, rolul funcţional al designului nu a fost ignorat. Coeficientul de aerodinamicitate a scăzut de la 0.28 la 0.26. La acest capitol, doar Mercedes Clasa E sta mai bine, având cx-ul de 0.25. Ca gabarit, noul A6 nu a crescut, lungimea fiind tot de 4,92 metri. Ampatamentul a fost mărit însă de la 2,84 la 2,91 metri, în timp ce portbagajul are acum 530 litri (cu 35 litri mai puţin).

A6 2.0 TDI: 4,9 litri/100 km
La startul vânzărilor, noul A6 va fi disponibil cu două motorizări pe benzină (2.8 FSI de 204 CP şi 3.0 TFSI de 300 CP) şi trei diesel-uri (2.0 TDI de 177 CP şi 3.0 TDI de 204 sau 245 CP). Mai târziu va apărea şi o versiune hibridă, însă fanii motoarelor economice nu trebuie să aştepte până atunci, versiunea 2.0 TDI având un consum mediu declarat de numai 4,9 litri/100 km şi emisii de CO2 de 129 g/km. De fapt, toate motorizările sunt mai economice în medie cu 19%, conform Audi.

A6 3.0 TFSI: 6,1 secunde de la 0 la 100 km/h
Până la apariţia modelelor S şi RS, cel mai puternic şi rapid A6 va fi cel dotat cu motorul V6 pe benzină de 300 CP şi 440 Nm. Acesta accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,5 secunde şi atinge o viteză maximă de 250 km/h. Toate astea cu un consum mediu declarat de 8,2 litri/100 km. Diesel-ul de top furnizează 500 Nm, accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,1 secunde şi are viteza maximă de 250 km/h.

Mai uşor datorită folosirii aluminiului
O altă modificare o reprezintă faptul că 20% din componentele caroseriei noului A6 sunt din aluminiu, acest fapt contribuind la o scădere a greutăţii. De exemplu, A6 2.0 TDI cântăreşte 1.575 kilograme, o îmbunătăţire considerabilă faţă de cele 1.710 kg ale modelului anterior dotat cu aceeaşi motorizare.

Va exista şi versiune hibrid
Hibridul va fi propulsat de un motor turbo pe benzină de 2 litri cuplat la unul electric, transmisia fiind asigurată de o cutie automată cu opt trepte. Nu există mai multe date tehnice despre această versiune, Audi anunţând doar că A6 hibrid va putea rula în mod exclusiv electric până la viteze de 100 km/h.

Gama A6 va fi disponibilă cu trei tipuri de transmisii: manuale, cu dublu-ambreiaj (S-Tronic) şi cu variaţie continuă (Multitronic). În mod tradiţional, versiunile mai puternice vor beneficia de tracţiune integrală quattro.

38.500 euro, preţ de pornire în Germania
Interiorul noului A6 este foarte asemănător cu cel al lui A7 şi dispune de materiale de înaltă calitate şi dotări noi pentru acest model cum ar fi scaunele ventilate şi cu masaj, head-up display (afişare informaţii pe parbriz) sau acces la internet. Preţul de pornire în Germania pentru noul A6 va fi de 38.500 euro.

Foto: Audi

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Update: Audi A6, poze si informatii oficiale”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.