Update: Audi A7 Sportback prezentat oficial

Ieri Audi s-a ţinut de cuvânt şi a prezentat oficial limuzina/coupe-ul/break-ul A7 Sportback. Nu mă pot hotărî la nici una dintre aceste categorisiri pentru că maşina asta poate fi considerată câte puţin din fiecare.

Limuzină, pentru că are 4,97 metri lungime (cam cât un A8) şi pentru aspectul practic dat de cele patru portiere, la care se adaugă un hayon imens. Ca să nu mai vorbim de dotări, aceleaşi ca la A8.

Coupe, pentru profilul dinamic şi linia joasă a caroseriei, dar şi pentru geamurile fără rame ale portierelor, detaliu propriu coupe-urilor. Din păcate însă, montantul central există, spre deosebire de coupe-urile Mercedes (E, CL) la care absenţa acestuia dă o notă de distincţie. Însă nici CLS-ul, concurentul direct al lui A7 Sportback, nu-şi permite luxul de a nu avea montant central, aşa că putem trece peste acest „inconvenient”.

În fine break, pentru hayon-ul imens cu care se termină maşina şi care adăposteşte un portbagaj de 535 litri (1.390 litri cu bancheta spate rabatată).

La startul vânzărilor din toamnă, A7 Sportback se va prezenta cu o gamă de motoare formată din două benzinare (2.8 FSI de 204 CP şi 3.0 TFSI de 300 CP) şi un V6 diesel disponibil în două variante de putere (3.0 TDI de 204 sau 245 CP). Turbo-ul pe benzină îi conferă lui A7 prestaţii demne de cuvântul sport din Sportback: 5,6 secunde acceleraţia de la 0 la 100 km/h şi 250 km/h viteză maximă (limitată electronic).

Dacă pe astea le cred, chestia cu consumul mediu de 8,2 litri/100 km mi se pare o glumă sinistră. Poate să aibă şi trei sisteme start-stop că tot nu va ajunge să consume 8 litri la sută, nici măcar în laborator. Pe de altă parte, diesel-ul de 245 CP oferă performanţe dinamice comparabile (6,5 secunde de la 0 la 100 km/h, 250 km/h) în condiţiile în care consumul mediu declarat este de 6 litri/100 km.

Toate modelele dispun de transmisie automată S-Tronic şi tracţiune integrală quattro, cu excepţia dieselului entry-level de 204 CP, care are tracţiune faţă şi transmisie Multitronic de tip CVT .

Preţul de bază va fi în Germania de 51.650 euro (fără taxe), valabil pentru versiunea 3.0 TDI de 204 CP.

PS: Pe culoarea aia închisă A7 arată bestial…

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *