Vamesii romani prefera Audi

Atât de mult iubesc vameşii de pe graniţa de vest marca din Ingolstadt încât anchetatorii i-au numit generic „lotul Audi”. Asta pentru că unul din doi vameşi arestaţi are trecut în declaraţia de avere câte un Audi. Ciudat, nu? Oare ce fascinaţie deosebită exercită marca asta pentru un vameş? De ce nu BMW sau Mercedes-Benz? Cred că e interesant de studiat ca fenomen.

În general, oamenii cu averi pe care nu le pot justifica îşi aleg atent maşinile pentru a nu atrage inutil atenţia. Evident, mă refer aici la oameni care gândesc, nu la traficanţi sau bişniţari care umblă cu S-Class-uri „tunate” şi în general cu cele mai scumpe maşini de pe străzile patriei. Curios, pe ăştia nu-i întreabă nimeni cum au făcut banii. Dar divaghez…

Vreau să spun că e cam bătător la ochi să te afişezi într-un Mercedes-Benz nou-nouţ când tu lucrezi la stat şi furi cu vagonul. Acelaşi lucru e valabil şi pentru un BMW, orice model ar fi. Lumea nu face diferenţa între un BMW Seria 1 şi un Seria 7. Ai BMW, înseamnă că ai mulţi bani. Ai Mercedes, ai şi mai mulţi bani.

Pe când Audi, să fim sinceri, nu prea este percepută ca o marcă de acelaşi nivel cu Mercedes-Benz sau BMW. Un Audi nu prea atrage atenţia (doar dacă e R8 sau Q7, ultimul prin simplul fapt că face o umbră imensă). Plus că prezintă un avantaj important: cum toate arată la fel, poţi să circuli liniştit cu un A8 iar lumea să creadă că ai un A6 sau un A4 „amărât” (care poate fi chiar un RS4). Dacă maşina are şi 3-4 ani vechime, chiar poţi să stai fără grijă, vei trece neobservat.

Aş fi tare interesat să aflu dacă ăsta e motivul pentru care vameşii noştri şi-au cumpărat Audi-uri. Deşi cred că îi supraestimez, judecând după cum modul cum colectau şi distribuiau ei şpaga, fără nici un fel de precauţie. Oricum, aşa ca fapt divers, dacă mergeţi pe străduţele din jurul instituţiilor de stat (de orice tip şi din orice oraş) veţi observa o densitate mult mai mare de Audi, BMW şi Mercedes-Benz decât cea obişnuită. Pură coincidenţă, desigur.

Foto: Flickr

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.