Vettel este noul campion mondial al Formulei 1!

Cotat cu a treia şansă la titlul mondial înainte de cursa din Abu-Dhabi, Sebastian Vettel a reuşit să valorifice pole position-ul şi să câştige cursa din Emirate, pe care a dominat-o de la cap la coadă. Germanul avea nevoie însă şi de noroc ca să devină campion mondial. Şi a avut cu carul.

Principalii rivali ai lui Vettel au avut o zi de coşmar: Alonso nu a reuşit să termine cursa decât pe locul 7, în timp ce Webber a fost al 8-lea. Suficient pentru ca germanul de la Red Bull să-şi treacă în cont primul său titlu mondial. La numai 23 de ani! Plecat al treilea de pe grila de start, Alonso nu avea nevoie decât de locul al 4-lea ca să devină campion mondial pentru a treia oară, însă Vitaly Petrov a avut ceva împotrivă şi l-a ţinut în spatele lui aproape toată cursa.

Alonso nu a reuşit să treacă de rus, care a ajuns în faţa spaniolului după perioada de safety-car declanşată la scurt timp după start. Nici Webber nu a avut o soartă mai bună, australianul terminând cursa în spatele lui Alonso. Hamilton încheiat cursa pe locul secund, însă asta nu l-a ajutat deloc în lupta pentru titlu. Podiumul a fost completat de celălalt pilot de la McLaren, Jenson Button.

Aşadar dublă istorică pentru Red Bull: titlul la echipe şi cel la piloţi, ambele în premieră. BRAVO!

Mărturisesc că mi-aş fi dorit ca Webber să câştige titlul mondial, însă n-a fost să fie. Mă consolez totuşi cu faptul că a câştigat Vettel, al doilea pe lista mea.

CLASAMENTE

Loc  Pilot         Echipă                     Timp
 1.  Vettel        Red Bull-Renault           1h39m36.837s
 2.  Hamilton      McLaren-Mercedes           +     10.1s
 3.  Button        McLaren-Mercedes           +     11.0s
 4.  Rosberg       Mercedes                   +     30.7s
 5.  Kubica        Renault                    +     39.0s
 6.  Petrov        Renault                    +     43.5s
 7.  Alonso        Ferrari                    +     43.7s
 8.  Webber        Red Bull-Renault           +     44.2s
 9.  Alguersuari   Toro Rosso-Ferrari         +     50.2s
10.  Massa         Ferrari                    +     50.8s
11.  Heidfeld      Sauber-Ferrari             +     51.5s
12.  Barrichello   Williams-Cosworth          +     57.6s
13.  Sutil         Force India-Mercedes       +     58.3s
14.  Kobayashi     Sauber-Ferrari             +     59.5s
15.  Buemi         Toro Rosso-Ferrari         +   1m03.1s
16.  Hulkenberg    Williams-Cosworth          +   1m04.7s
17.  Kovalainen    Lotus-Cosworth             +     1 lap
18.  Di Grassi     Virgin-Cosworth            +    2 laps
19.  Senna         HRT-Cosworth               +    2 laps
20.  Klien         HRT-Cosworth               +    2 laps
21.  Trulli        Lotus-Cosworth             +    4 laps

Cel mai rapid tur: Hamilton, 1m41.274s

Neclasaţi/Abandonuri:

Pilot         Echipă                       În turul
Glock         Virgin-Cosworth              44
Schumacher    Mercedes                     1
Liuzzi        Force India-Mercedes         1

CLASAMENTE GENERALE:           

Piloți:                      Constructori:             
 1.  Vettel       256        1.  Red Bull-Renault          498
 2.  Alonso       252        2.  McLaren-Mercedes          454
 3.  Webber       242        3.  Ferrari                   396
 4.  Hamilton     240        4.  Mercedes                  214
 5.  Button       214        5.  Renault                   163
 6.  Massa        144        6.  Williams-Cosworth          69
 7.  Rosberg      142        7.  Force India-Mercedes       68
 8.  Kubica       136        8.  Sauber-Ferrari             44
 9.  Schumacher    72        9.  Toro Rosso-Ferrari         13
10.  Barrichello   47
11.  Sutil         47
12.  Kobayashi     32
13.  Petrov        27
14.  Hulkenberg    22
15.  Liuzzi        21
16.  Buemi          8
17.  De la Rosa     6
18.  Heidfeld       6
19.  Alguersuari    5

Clasamente: Autosport

Foto:

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.