Se numeşte Bertone B99 şi reprezintă viziunea casei de design italiene asupra unui viitor sedan Jaguar de clasă medie. Acesta ar fi practic un model entry-level de care constructorul britanic are mare nevoie, cel mai mic model actual fiind limuzina de clasă mare XF. B99 (denumit astfel pentru a marca cei 99 de ani de existenţă ai Bertone), este un coupe cu patru uşi de 4,5 metri, lungime care-l plasează în zona lui Mercedes C-Class sau BMW Seria 3.
Silueta de felină a maşinii aminteşte de modelele clasice Jaguar şi dă totodată impresia că avem de-a face cu o limuzină mult mai mare, din clasa de lux. Asta pentru că designerii Bertone s-au jucat cu proporţiile, B99 având doar 1,35 metri înălţime (puţin mai mult decât un Porsche 911) şi o lăţime respectabilă, de 1,95 metri.
Părţile frontală şi posterioară sunt realizate parcă în oglindă, farurile şi stopurile foarte subţiri având dimensiuni comparabile, iar grila ovală se reflectă în partea din spate în spaţiul format de banda luminoasă care leagă stopurile şi capacul portbagajului. Apropo de grilă, aceasta e cam singurul element care a fost păstrat de la actualele XF şi XJ.
Suprafaţa vitrată îngustă, montantul A foarte subţire precum şi consola faţă foarte mică dau impresia de dinamism şi eleganţă în acelaşi timp, mai ales dacă luăm în calcul şi portierele spate cu deschidere inversă, în stil Rolls-Royce. Acestea conferă o distincţie aparte maşinii, chiar dacă în versiunea de serie e puţin probabil să fie păstrate.
Cât despre interior, atmosfera are ceva din luxul clasic Jaguar, dar e în acelaşi timp modernă: lemnul decorează întreaga planşă de bord şi portierele, iar şoferul nu are în faţă vreun display sofisticat, ci patru ceasuri analogice. Există însă un display pentru sistemul de navigaţie, însă acesta şi butoanele sunt ascunse în spatele unor panouri culisante pentru a lăsa bordul cât mai curat. „Luxul nu înseamnă sute de butoane în habitaclu. Luxul înseamnă minimalism, ca la iPad„, spune Mike Robinson, directorul de design al Bertone. Şi câtă dreptate are…
Dacă managementul Jaguar va aproba munca celor de la Bertone, în 2013 am putea vedea pe străzi un model de serie derivat din acest superb concept, despre care se spune că arată şi direcţia de design către care se îndreaptă toate viitoarele modele Jaguar. Ceea ce pe mine mă derutează puţin. Cu doar 3 ani în urmă, XF (urmat apoi de XJ) marca ruperea mărcii de stilul retro, pentru ca acum Jaguar să pară că vrea să revină la acesta. Pentru că, oricâte elemente moderne ar avea, B99 este în ansamblu un design retro.