Volkswagen dezvaluie noul Beetle: tot retro, dar mai barbatesc


Remake-ul originalului Volkswagen Beetle a ajuns la a doua generaţie. De data asta însă, nu se mai numeşte New Beetle ci simplu, Beetle. Constructorul german încearcă cu noul model să atragă şi clientela masculină, de aceea a renunţat la rotunjimile excesive ale vechiului model şi s-a inspirat din liniile conceptului Beetle Ragster.

Diferenţa faţă de vechea generaţie este evidentă la plafon, care acum e aplatizat, conferind maşinii o alură mai dinamică. Dacă în faţă designerii nu se puteau atinge de farurile rotunde care îi dau identitatea lui Beetle, în spate modificările sunt substanţiale, începând cu stopurile ovale care acoperă mai bine extremităţile caroseriei şi terminând cu un eleron în stilul Porsche 911 care ar trebui să confere agresivitate designului (standard pe motorizările TSI de 160 şi 200 CP).

Dimensiuni mai mari, aspect mai dinamic
Pe mine unul mă face să zâmbesc, însă acest element aminteşte de legătura de rudenie dintre Beetle şi Porsche, ale cărui modele 356 şi 911 se trag din originalul Beetle. Maşina este mai lată (cu 8,4 cm), mai joasă (cu 1,2 cm) şi mai lungă (cu 15,2 cm). În plus, faţă de vechiul model capota motorului e mai lungă iar parbrizul mai puţin înclinat, toate aceste modificări contribuind la o apariţie mai dinamică. Portbagajul lui Beetle a crescut şi el de la 209 la 310 litri, un plus important la aspectul practic.

Trecem la interior, unde totul arată frumos şi bine legat dar parcă nu are legătură cu Beetle. M-aş fi aşteptat să văd bordul ăsta într-un Polo, Golf sau orice altceva, dar nu într-un Beetle. Cu excepţia celor trei ceasuri care răsar din partea de sus a planşei de bord, nu există nici un element retro. Îmi pare rău, dar vechiul Beetle era mai convingător la capitolul ăsta. În încercarea de a face Beetle-ul mai masculin, VW a eliminat până şi celebra „vază” pentru flori…

Motoare cu puteri cuprinse între 105 şi 200 CP
La capitolul motorizări, clienţii vor avea de ales între cinci propulsoare, două diesel şi trei pe benzină. În primul caz este vorba de motoarele 1.6 TDI (105 CP) şi 2.0 TDI, iar în al doilea de 1.2 TSI (105 CP), 1.4 TSI (160 CP) şi 2.0 TSI (200 CP). Toate aceste motorizări pot fi cuplate opţional la transmisii DSG. Cel mai economic model va fi 1.6 TDI, cu un consum de 4,3 litri/100 km, în timp ce 1.2 TSI va avea un consum mediu de 5,5 litri/100 km.

Modelele pe benzină de 160 şi 200 CP vor dispune în echiparea standard de diferenţialul electronic autoblocant XDS (cunoscut de pe Golf 6 GTI), care îmbunătăţeşte ţinuta de drum în viraje, mărind tracţiunea. Cel mai rapid Beetle va fi evident cel de 200 CP, cu o viteză maximă de 225 km/h, în condiţiile unui consum rezonabil de 7,4 litri/100 km.

Noul Beetle va debuta pe pieţele europene în octombrie 2011, iar preţurile urmează a fi anunţate în curând.

PS: Ca să închei în stil de tabloid, întreb: Bărbaţi, vă place noul Beetle?

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

2 comentarii la „Volkswagen dezvaluie noul Beetle: tot retro, dar mai barbatesc”

  1. Exterior spate stopuri ovale……..DEZAMAGIRE
    Nu este armonie intre exteriorul retro si interiorul modern.
    M-a dezamagit!
    Asteptam modelul sa imi cumpar unul…pacat…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.