Volkswagen Golf Cabriolet se intoarce

De la Golf III încoace, Volkswagen nu a mai oferit un cabriolet pentru cel mai vândut model al său. E drept, a apărut CC-ul Eos, construit pe platforma lui Golf V, care tot un fel de Golf cabrio poate fi considerat. Care este atunci logica pentru care VW lansează şi un Golf Cabriolet?

Păi, beneficiind de soft-top, Golf Cabriolet este mai ieftin de produs, plus că preia şi multe elemente de caroserie de la Golf-ul VI normal. Pe când Eos are hardtop-ul retractabil (care costă), plus elemente de caroserie unice (faruri, stopuri, spoilere etc). Toate astea fac ca preţul lui Golf Cabriolet să plece de la 23.625 euro în Germania, fiind mai ieftin cu 4.350 euro decât Eos-ul de bază. Pare o afacere bună, deci să vedem ce oferă noul Golf Cabriolet.

Soft-top-ul de pânză e acţionat automat de un mecanism electrohidraulic care „descoperă” maşina în doar 9,5 secunde, doar la viteze de până la 30 km/h. De data asta Volkswagen nu a mai dotat Golf-ul cabrio cu acea bară de siguranţă care să ofere protecţie în caz de răsturnare, maşina beneficiind de acelaşi sistem automat de la Eos şi Beetle cabrio, care se activează doar în cazul unei iminente răsturnări. VW susţine că Golf Cabriolet are patru locuri veritabile şi un portbagaj de 250 litri atunci când plafonul e coborât.

Cabrioletul va fi oferit cu şase motorizări, patru pe benzină (105 – 210 CP) şi două diesel (105 – 140 CP), cuplate la transmisii manuale cu şase trepte sau DSG cu şapte rapoarte. Trei dintre motorizări vor fi oferite cu tehnologia BlueMotion, diesel-ul 1.6 TDI afişând în acest caz un consum mediu de 4,4 litri/100 km şi emisii de CO2 de 117 g/km.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.