Volkswagen Golf primeste motorul 1.2 TSI de 85 cai-putere

Volkswagen Golf  a primit un nou propulsor în gamă, cel de 1,2 litri TSI în versiunea de 85 cai-putere. Acesta urmează să înlocuiască pe unele pieţe propulsorul aspirat de 1,4 litri și 80 CP, actualul entry-level al gamei.

Noul motor 1.2 TSI se poziţionează între cel aspirat de 1.4 litri şi 80 CP şi versiunea de 105 CP a aceluiaşi 1.2 TSI. Propulsorul vine cu avantajele evidente ale cilindreei reduse (impozit mic, asigurare mai ieftină, consum mai mic), fără însă a face rabat la capitolul putere. Acest lucru este posibil datorită utilizării supraalimentării cu turbină.

În România, noul motor 1.2 TSI de 85 CP poate fi deja comandat, în paralel cu acesta rămânând disponibil şi vechiul motor de 1,4 litri şi 80 CP. Prețul de pornire al Golf-ului 1.2 TSI de 85 CP este de 11.216 euro, fiind cu aproape 300 de euro mai scump decât motorizarea 1.4 80 CP (10.944 euro). Preţurile sunt fără TVA şi corespund versiunilor de caroserie cu cinci uşi în nivelul de echipare Edition Trendline.

Cei aproape 300 euro se justifică nu atât prin cei 5 cai-putere în plus, ci mai ales prin cuplul motor mai mare, de 160 Nm disponibil între 1500-3500 rpm, faţă de 132 Nm/3.800 rpm. Şi consumul declarat este mai bun: 5,7 litri/100 km faţă de 6,4 litri/100 km.

Noul motor poate fi comandat şi cu transmisia DSG cu şapte trepte, în acest caz preţul plecând de la 12.693 euro, pentru echiparea Edition Trendline şi caroseria cu cinci portiere.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *