Volkswagen Golf primeste motorul 1.2 TSI de 85 cai-putere

Volkswagen Golf  a primit un nou propulsor în gamă, cel de 1,2 litri TSI în versiunea de 85 cai-putere. Acesta urmează să înlocuiască pe unele pieţe propulsorul aspirat de 1,4 litri și 80 CP, actualul entry-level al gamei.

Noul motor 1.2 TSI se poziţionează între cel aspirat de 1.4 litri şi 80 CP şi versiunea de 105 CP a aceluiaşi 1.2 TSI. Propulsorul vine cu avantajele evidente ale cilindreei reduse (impozit mic, asigurare mai ieftină, consum mai mic), fără însă a face rabat la capitolul putere. Acest lucru este posibil datorită utilizării supraalimentării cu turbină.

În România, noul motor 1.2 TSI de 85 CP poate fi deja comandat, în paralel cu acesta rămânând disponibil şi vechiul motor de 1,4 litri şi 80 CP. Prețul de pornire al Golf-ului 1.2 TSI de 85 CP este de 11.216 euro, fiind cu aproape 300 de euro mai scump decât motorizarea 1.4 80 CP (10.944 euro). Preţurile sunt fără TVA şi corespund versiunilor de caroserie cu cinci uşi în nivelul de echipare Edition Trendline.

Cei aproape 300 euro se justifică nu atât prin cei 5 cai-putere în plus, ci mai ales prin cuplul motor mai mare, de 160 Nm disponibil între 1500-3500 rpm, faţă de 132 Nm/3.800 rpm. Şi consumul declarat este mai bun: 5,7 litri/100 km faţă de 6,4 litri/100 km.

Noul motor poate fi comandat şi cu transmisia DSG cu şapte trepte, în acest caz preţul plecând de la 12.693 euro, pentru echiparea Edition Trendline şi caroseria cu cinci portiere.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.