Volkswagen Golf R, cel mai puternic Golf din toate timpurile

golfR5La Salonul Auto de la Frankfurt, deschis ieri pentru presă, Volkswagen a prezentat modelul Golf R, urmaşul de drept al lui R32. Cum spuneam mai demult aici, super-Golf-ul este propulsat de acelaşi motor TSI de 2,0 litri care echipează GTI-ul, dar într-o versiune „dopată”, de 270 cai-putere (exact aceeaşi motorizare ca a lui Scirocco R).

Dar dacă Scirocco R are tracţiune faţă, în cazul lui Golf R s-a optat pentru tracţiunea integrală, care să gestioneze mai bine şi mai în siguranţă „herghelia” de cai-putere de sub capotă. Sistemul este diferit de cel de la R32, în sensul că acesta are o reacţie mai rapidă, limitând transmiterea cuplului către roţile din spate atunci când acestea tind să patineze. Însă, dacă situaţia o impune, până la 100% din cuplu poate fi transmis roţilor spate.

Cuplul maxim este de 350 Nm şi se obţine încă de la 2.500 rpm. E lesne de înţeles că performanţele dinamice sunt de excepţie: 0-100 km/h în 5,7 secunde (5,5 cu transmisia DSG) şi o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h. Toate astea în condiţiile în care consumul mediu declarat este de 8,5 litri/100 km.

Modificări estetice

Când ai cel mai puternic Golf, lumea trebuie să ştie asta, nu? De aceea, Volkswagen a individualizat puternic designul modelului R. Spoilerul frontal este redesenat într-un stil agresiv, ieşind în evidenţă „gurile” de admisie de mari dimensiuni, proiectoarele de ceaţă cu LED-uri, dar şi farurile care afişează un desen interior hi-tech, exact ca la GTI.

Din lateral se remarcă superbele jante pe 18, existente şi pe Scirocco R, în timp ce partea din spate împrumută eleronul şi spoilerul de la GTI, cu diferenţa că evacuările sunt adunate la mijloc (ca la fostul R32), şi nu în extremităţi. Diferenţa mai este dată şi de stopuri, care au un desen interior diferit şi lumini de zi cu LED-uri.

În Europa de Vest, comenzile pentru Golf R vor fi primite din octombrie, urmând ca primele livrări să se facă în ianuarie 2010. Preţurile vor pleca de la circa 30.000 euro.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *