Volkswagen Golf R, cel mai puternic Golf din toate timpurile

golfR5La Salonul Auto de la Frankfurt, deschis ieri pentru presă, Volkswagen a prezentat modelul Golf R, urmaşul de drept al lui R32. Cum spuneam mai demult aici, super-Golf-ul este propulsat de acelaşi motor TSI de 2,0 litri care echipează GTI-ul, dar într-o versiune „dopată”, de 270 cai-putere (exact aceeaşi motorizare ca a lui Scirocco R).

Dar dacă Scirocco R are tracţiune faţă, în cazul lui Golf R s-a optat pentru tracţiunea integrală, care să gestioneze mai bine şi mai în siguranţă „herghelia” de cai-putere de sub capotă. Sistemul este diferit de cel de la R32, în sensul că acesta are o reacţie mai rapidă, limitând transmiterea cuplului către roţile din spate atunci când acestea tind să patineze. Însă, dacă situaţia o impune, până la 100% din cuplu poate fi transmis roţilor spate.

Cuplul maxim este de 350 Nm şi se obţine încă de la 2.500 rpm. E lesne de înţeles că performanţele dinamice sunt de excepţie: 0-100 km/h în 5,7 secunde (5,5 cu transmisia DSG) şi o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h. Toate astea în condiţiile în care consumul mediu declarat este de 8,5 litri/100 km.

Modificări estetice

Când ai cel mai puternic Golf, lumea trebuie să ştie asta, nu? De aceea, Volkswagen a individualizat puternic designul modelului R. Spoilerul frontal este redesenat într-un stil agresiv, ieşind în evidenţă „gurile” de admisie de mari dimensiuni, proiectoarele de ceaţă cu LED-uri, dar şi farurile care afişează un desen interior hi-tech, exact ca la GTI.

Din lateral se remarcă superbele jante pe 18, existente şi pe Scirocco R, în timp ce partea din spate împrumută eleronul şi spoilerul de la GTI, cu diferenţa că evacuările sunt adunate la mijloc (ca la fostul R32), şi nu în extremităţi. Diferenţa mai este dată şi de stopuri, care au un desen interior diferit şi lumini de zi cu LED-uri.

În Europa de Vest, comenzile pentru Golf R vor fi primite din octombrie, urmând ca primele livrări să se facă în ianuarie 2010. Preţurile vor pleca de la circa 30.000 euro.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.