Volkswagen Jetta: fotografii si informatii oficiale

Astăzi Volkswagen a difuzat fotografiile oficiale ale noului sedan Jetta, după ce ieri englezii de la Auto Express au încălcat embargoul impus de constructor şi au arătat primele trei fotografii cu maşina.

Volkswagen a ales Times Square din New York ca locaţie pentru prezentarea în premieră mondială a acestei maşini, întrucât Jetta a fost gândită în primul rând pentru piaţa americană. De ani buni acest model este cel mai bine vândut Volkswagen în SUA, americanii fiind fani declaraţi ai sedanurilor.

Mare cât un Passat

Aşa cum spuneam şi ieri, Jetta preia elemente de design de la conceptul New Compact Coupe, iar maşina este mai lungă cu 9 centimetri decât actualul model (ampatamentul e mai mare cu 7 centimetri), astfel că VW promite mai mult spaţiu interior şi confort pentru pasageri. În special pentru cei din spate, care se vor bucura de un loc pentru picioare mai mare cu 6,7 cm. La 4,67 metri lungime şi 1,78 metri lăţime, noul Jetta se apropie mult de Passat (4,76 m lungime şi 1,82 m lăţime). Logic ar fi ca noul Passat să crească şi el în lungime.

Consum de 4,1 litri/100 km pentru Jetta 1.6 TDI BlueMotion

Motorizările pentru Europa vor fi două diesel-uri (1.6 TDI 105 CP şi 2.0 TDI 140 CP) şi patru benzinare (1.2 TSI de 105 CP, 1.4 TSI de 122 CP şi 160 CP şi 2.0 TSI 200 CP). În varianta eco BlueMotion, diesel-ul de 1,6 litri consumă 4,1 litri/100 km, ceea ce face din Jetta cel mai economic sedan de 4,6 metri lungime din lume.

Versiunea de bază va costa 15.995 dolari în SUA, preţurile pentru Europa urmând a fi anunţate mai târziu.

Foto: Volkswagen

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

3 comentarii la „Volkswagen Jetta: fotografii si informatii oficiale”

  1. Cred ca foloseste tot o platforma de Golf, dar alungita. Cea de A4 ar fi ridicat prea mult pretul masinii. Oricum, ideea e ca nu mai are nici un element al caroseriei comun cu Golf-ul.

  2. Deci nu e Golf si nu e nici Passat… ce platforma avem intre cele 2 de mai sus in concernul VW? Posibil sa fie facuta pe platforma actualului Audi A4? 😀

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.