Alesul meu: Volkswagen Polo 1.2 Europe Edition

Maşina mea a împlinit un an şi trei luni. E un Polo 4 facelift, cumpărat în februarie 2008 de la Porsche România, în leasing. Mai exact e un Polo 1.2 Europe Edition, o ediţie specială apărută înainte de lansarea noului Polo 5. Da ştiu, noul Polo e mişto, dar nu am mai avut răbdare să-l mai aştept. Şi oricum al meu e cel mai tare!

A fost alesul meu din mai multe motive. În primul rând, am vrut o fîşneaţă mică de oraş, dar care să poată face la nevoie şi drumuri  lungi în afară, în siguranţă. Am mai avut în vedere Mazda2 (mai scumpă), Suzuki SX4 (prea mare pentru mine şi la fel de scumpă), Toyota Yaris (a pierdut în faţa Polo nu mai ştiu de ce). Nu am vrut în nici un caz mașini franţuzeşti sau italiene, deşi Fiat 500 îmi trăgea cu ochiul.

M-am hotărât că Volkswagen Polo e cel mai potrivit, maşină nemţească şi toate alea. Motorul e de 1,2 litri și 70 CP, iar ca dotări, Europe Edition înseamnă volan și schimbător de viteze îmbrăcate în piele, radioCD cu MP3, faruri pe fond negru, cadranele ceasurilor de bord cromate, ornamente exterioare și oglinzi în culoarea caroseriei, tapiţerie de stofă gri specială și cam atât. Culoarea nu am ales-o eu, era ultima mașină disponibilă pe stoc  așa că am luat-o neagră. Arată bine, însă e cea mai pretențioasă culoare: cea mai mică urmă de praf se cunoaște, la fel și zgârieturile. Dar e sexi aşa, nu ştiu dacă aş schimba culoarea.

Cum merge?

E prima mea maşină aşa că nu prea pot să fac comparaţii. Totuşi, am mai condus un Peugeot 206, un Logan, un Matiz, un Chevrolet Aveo … Ei, spre deosebire de toate astea, Polo intră incredibil de uşor în viteze. E mult mai bine izolat, toarce în linişte şi te face să te simţi în siguranţă . Nu trăncăne nimic prin interior când merg pe piatra cubică de la Aviatorilor, materialele sunt net superioare altor maşini de clasa lui (chiar şi faţă de Toyota Yaris sau Mazda). E un mic „tănculeţ”, aşa  îl mai alint eu J

Având un motor aşa mic, e de aşteptat ca şi consumul să fie corespunzător. Adevărat, dar numai în afara oraşului. Maşina consumă 5-5,5 litri în extraurban, însă în Bucureşti nu se mulţumeşte cu mai puţin de 9 litri, chiar 10 atunci când e foarte aglomerat. Cred că e niţel cam mult pentru o maşină mică.

Probleme? Doar una

Pînă acum m-a supărat o singură dată.  În iarna asta m-a lăsat bateria, după ce am uitat într-o noapte o luminiţă aprinsă la una dintre oglinzile din parasolar. A doua zi n-a mai pornit decât legată la altă baterie. Am făcut vreo 200 de kilometri cu ea în afara oraşului să se mai încarce, dar după vreo patru zile, iar m-a lăsat. Până la urmă am ajuns la service, unde aparatul de diagnoză a arătat că bateria nu e defectă. Au ţinut-o pe redresor 24 de ore şi de atunci n-am mai avut probleme. Bine, nici afară nu a mai fost frig… înţeleg că asta influenţează.

Revizii am făcut una singură până acum, când maşina a împlinit un an, la service-ul Volkswagen Elcargid din Buzău. M-a costat 6 milioane un schimb de ulei, filtru ulei, filtru polen, filtru de aer plus problema cu bateria. Foarte mult, dar fiind în garanţie asta e, trebuie să merg la service-uri autorizate.

În rest, nu am alte obiecţii, cu excepţia echipării. Maşina nu are geamuri electrice şi nici închidere centralizată. Să vinzi o maşină în anul 2008 fără închidere centralizată mi se pare penibil. Dar ţinând cont că Polo Happy nu avea nici măcar ABS, ar trebui să mă declar mulţumită, nu?

Ah, am condus şi noul Polo. Genial. Numai că nu trebuie să audă asta al meu Polo. Ar fi gelos. Deci… Noul Polo se simte exact la fel de bine pe şosea, la fel de sigur, însă are cîteva jucării în plus. Şi este puţin mai stilat. I-a lăsat inima pe ăştia de la VW să îl echipeze ceva mai bine.  De exemplu, noul Polo are sistem de asistare a plecării din rampă, are ESP la toate modelele… A apărut şi Polo DSG, mirific! L-am încercat. În el nu m-aş mai simţi nicodată stresată la volan.  În fine, tot al meu e cel mai bun. E o legătură afectivă deja.

Recapitulare:

Model: Volkswagen Polo 1.2 Europe Edition

An fabricaţie: 2008

Motor: 1,2 litri, 70 cai-putere

Revizii: în februarie 2009, la un an: 600 ron la Elcargid Buzău

Preț: 10.500 euro cu TVA

Dotări opționale: –

10 comentarii la “Alesul meu: Volkswagen Polo 1.2 Europe Edition”

  1. Salut, din ce stiu eu toate modelele Europe Edition au ABS. Cat despre echiparea Happy, e adevarat ca nu are ABS in dotarea standard.

  2. Salut,

    Te rog sa ma lamuresti si pe mine daca poti, pentru ca nu gasesc nicaieri .

    Care versiuni de Polo, fabricate intre 2007-2009 au ABS si care nu au?

    Stiu ca Happy nu are, dar Europe? Mersi

  3. „În el nu m-aş mai simţi nicodată stresată la volan”.
    Parca erai un el, sau esti travestit?

  4. Aloooo! E pur si simplu o problema de alegere, de preferinte. Pot sa cumpere nemtii Sandero, foarte bine, sa cumpere cat mai multe, insa asta nu inseamna ca si eu trebuie sa am neaparat Dacia. Fiecare are libertatea sa-si cumpere ce masina vrea. Daca nu putem intelege macar atata lucru, n-are rost sa ne mai obosim sa dialogam pe aici.

  5. santeti amuzanti baieti neamtul cumpara sandero si voi va umflati in pene cu polo zau asa nu zic ca polo nu este bun chear mie imi place problema este ca pentru mine ca familist polo inseamna second car pe cand un sandero la cat de mare este deja ar fii first car nu pot sa nu recunosc calitatea germana cam o data pe saptamana conduc un polo nu pare atat de inchegat dar un sandero sau logan se aproprie calitativ si doar finisajele portughezilor au un plus de la mine caci vw polo ,seat , ibiza skoda fabia au tehnologie germana dar sant produse tot de saraci si tot ptr saraci adica acei ciobani din spania cehia sau portugalia aici vine si renault pentru ciobanii romani si mai nou ptr ciobanii nemti

  6. stai tu Luciane linistit in loganul tau ca al meu polo are 4 ani cu 72000 si fara probleme nici macar schimbat cureaua de auxiliare ca distributia e pe lant.stai tu fericit ca nemtii cumpara logane-30.000 de masini(cifra umflata)pe o piata unde anul trecut s-au comercializat 7 mil.de masini.cat la suta reprezinta,te las pe tine sa calculezi.motivul:foarte buna pentru cei 5000 de euro si doi ani rulaj pe firma.dar peste inca 8 ani cand acest polo va fi pe sosea,al tau logan va fi de mult uitat in arhivele rematului si tu probabil ca iti vei avea mintea la cap sa nu iti mai bati joc de banii tai.pana una alta cand vecinul a vrut sa-si duca masina de spalat la reparat a apelat la polo si nu la logan. loganul e spatios doar in portbagaj.polo iti ofera posibilitati mai multe.consum in oras maxim 7%.in afara localitati 70-120 km. 4,5-5,7%.12 ani garantie impotriva ruginii pe care loganul o cunoaste dupa 4 ani.mai tu nu esti nationalist ca ai logan .pur si simplu atat te-a dus mintea.

  7. Lucian, nu esti doar rau-intentionat, ci si prost informat. Polo 1.2 nu are motor in 3 timpi, ci in 3 cilindri. E o diferenta mare zic eu. Apoi, masa proprie a masinii nu e de 1200 kg, ci de 993 kg. Iar cei 70 de cai sunt mai mult decat suficienti, cel putin pentru mine.

    Inca ceva, eu nu am scris textul asta ca sa ma laud pe net, daca citesti atent gasesti destule critici la adresa masinii. Pur si simplu am vrut sa impartasesc experienta mea legata de aceasta masina si cu alte persoane. Daca nu poti intelege atata lucru, n-are rost sa mai discutam. Logica ta e sublima, dar lipseste cu desavarsire.

  8. Bravo Luciane, felicitari pentru Logan. E o masina buna pentru oamenii care se multumesc cu putin. Personal conduc un VW, am mers si cu Logan variantele 1.4 benzina si 1.5 diesel si pot sa spun ca am ramas placut surprins de faptul ca e un pas mare fata de daciile vechi. Ce comparatie faci tu aici, ceva de genul…Domne eu ma insor cu vecina de peste gard de la tara ca le place parintilor ei de mine ca sunt baiat muncitor, nu are rost sa caut in alta parte ca vreau sa ii vad pe ei fericiti. Nuuuu tu nu vrei un Mertan vrei un Logan stii bine cand te faci mare ca vrei sa fii un cioban. Nu sunt nationalist, ii iubesc pe Mihai Viteazul, pe Stefan cel Mare, pe Vlad Tepes, pe Mircea cel Batran si pe multi altii ca ei. Dar daca Traianel circula cu Loganul asta o sa ma faca sa fiu un bun nationalist ? Sau daca guvernul Romaniei a acceptat spaga Renault pentru a construii Dacia sub emblema lor si grupul VW a plecat ca nu a vrut sa dea spaga asta ma face sa fiu un bun nationalist ? Nu e vorba de Traienel e vorba de toti de dupa 89, un cancer al acestei tari, o tumoare ce a distrus acest popor si tu ai tupeul sa postezi aici despre nationalism ? Oare in caz de razboi soldatii romani vor trage cu pietre in loc de Kalashnikov doar pt ca ei sunt nationalisti si piatra e din RO ? Ce legatura are LOGANUL cu nationalismul ? Crezi ca daca Schumacher are in garaj un Ferrari el nu e nationalist ? Eu zic ca sa ne vedem fiecare de treaba lui si sa lasam nemtii in pace cu prostiile lor de masini, cu berea lor de 2 lei cu tot ceea ce fac ei bine si noi romanii nationalisti stim sa facem mai bine. Noi stim sa facem sarmale de Craciun, taiem miei si tapii in dube in piete cate 30 de Pasti ca sa se scurga sangele din Mercedes Sprinter, ascultam manele si bem si multe multe altele. Stim sa furam, sa facem pipi pe unde apucam precum si treaba mare. Ne place unde traim si suntem nationalisti numai daca avem Logan. De-asta suntem unde suntem pentru ca ne-am obisnuit cu mizeria si cu putinul, noi nu vrem autobahn, noi vrem un rahat de autostrada plina de gropi si terminata in 30 de ani. Noi nu vrem masini care sa ruleze cu 200 km/h noi vrem logan ca ala merge super la 130 km/h care este viteza legala. Nu vrem ca cel mai prost combustibil pe care il bagam in masina sa fie CARRERA 100 de la OMV, nuuu noi vrem ceva cu cifra octanica mica si daca se poate si cu pipi si apa de la angajatii de la statii. Nu vrem nimic din ce exista in Germania, noi vrem sa fie ca in Romania. Luciane, fii un adevarat nationalist in continuare, explica-ne te rog cum vezi tu viata din Loganul tau care de 60 de ani nu a avut nici o problema si spune-ne cum ai reusit ca sa fim si noi ca tine.

  9. Felicitari, ti-ai luat ultima tehnologie nemteasca de motor in 3 timpi, foarte fasneata la 1200 kg. Are si dotari cadran de bord cromat.
    Oricum e masina nemteasca, asta e cel mai important. Deja ai avut o problema, pe care eu la un Logan puturos de 6 ani cu bateria originala n-am avut-o.

    Normal ca fiecare are dreptul sa cumpere ce vrea si sa se laude pe web, asa am si eu dreptul sa postez – doamne fereste sa fim mai nationalisti sa luam masini fabricate de noi (cum fac nemtii si francezii, mai putin acum cand cumpara tot Loganuri ca le-a ajuns cutitul la os), poate o duce si romanul de langa noi mai bine atunci…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *