Volkswagen prezinta sase concepte bazate pe up! la Frankfurt


Alături de versiunea de serie a lui up!, Volkswagen a adus la Frankfurt şase concepte bazate pe modelul mini, acestea reprezentând confirmarea că germanii intenţionează să dezvolte o serie separată de modele denumită New Small Family. Dacă buggy up! şi up! azzurra sunt doar exerciţii de design, celelalte patru concepte (cross up!, GT up!, eco up! şi e-up!) vor sta la baza unor viitoare modele de serie ale familiei up!.

GT up!, viitorul up! GTI

Să le luăm pe rând. GT up! este cel mai interesant dintre acestea, pentru simplul motiv că semnalează apariţia unui urmaş al lui Lupo GTI. GT up! este versiunea „hot” a lui up!, una care ar putea dispune de un motor de 100 CP. Având în vedere că masa proprie a lui up! este de sub 900 kg, un motor de 100 CP ar transforma mini-ul german într-o mică bestie pe roţi.

GT up! este individualizat estetic printr-un spoiler faţă complet redesenat într-o tuşă sportivă. Grila trapezoidală şi luminile de zi cu LED-uri conferă agresivitate părţii frontale, în timp ce roţile de 17 ţoli, eleronul de deasupra lunetei şi evacuarea dublă completează imaginea de „bad boy” a lui GT up!.

cross up!, versiunea cu cinci portiere

Ascunsă sub ambalajul tipic modelelor Cross de la VW se află versiunea cu cinci portiere a lui up!, prima care va apărea în producţia de serie după up! în trei portiere. Dacă ignorăm garda la sol mărită cu 15 mm, precum şi elementele tipice versiunilor Cross, avem în faţă modelul up! cu cinci portiere. Care arată surprinzător de bine.

eco up!, alimentat cu gaz natural

Acesta nu e propriu-zis un concept, urmând să fie lansat la începutul anului următor în Germania. Este versiunea pe gaz natural a lui up!, care foloseşte un motor de 1,0 litri şi 68 CP, reuşind un consum mediu de 3,2 kg gaz/100 kg şi emisii de CO2 de numai 86 g/km. 1 kg de CNG (gaz natural comprimat) are o valoare energetică egală cu 1,5 litri de benzină.

e-up!, modelul electric

În 2013 Volkswagen va lansa o versiune electrică a lui up!  bazată pe acest concept. Propulsat de un motor electric de 60 kW, e-up! dezvoltă un cuplu constant de 210 Nm încă de la prima apăsare a pedalei de acceleraţie. Maşina atinge o viteză maximă de 135 km/h, iar capacitatea de 18 kWh a bateriilor permite o autonomie de până la 130 km, în funcţie de stilul de conducere.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Un comentariu la “Volkswagen prezinta sase concepte bazate pe up! la Frankfurt”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *