Volkswagen up! va costa de la 9.850 euro in Germania

Grupul Volkswagen a adus o mulţime de noutăţi la Frankfurt, însă pentru brand-ul VW cea mai importantă din punct de vedere economic este fără îndoială mini-ul up! (nu e o exclamaţie, aşa se scrie numele noului model). Urmaşul lui Lupo şi Fox este un city car ce oferă patru locuri şi un portbagaj mai mult decât decent pentru această clasă, de 251 litri (sau 951 litri cu bancheta spate rabatată!).

La o lungime de numai 3,54 metri (Polo are 3,97 metri), up! are un ampatament de 2,42 metri, astfel că spaţiul interior este maximizat.

Designul lui up! păstrează în bună măsură elementele definitorii ale conceptelor ce l-au precedat, aspectul de monovolum potrivindu-se de minune cu dimensiunile reduse ale caroseriei. Surprinzător pentru un Volkswagen, interiorul este vesel şi tineresc, mai ales dacă se bifează opţiunea vopsirii părţii centrale a bordului în culoarea caroseriei.

La debut, up! este oferit cu trei motorizări, două pe benzină şi una pe gaz natural (CNG). Este vorba de un nou motor de 1.0 litri cu trei cilindri în linie, oferit în două versiuni de putere (60 şi 75 CP) care promit consumuri medii tentante, de 4,2 litri pentru cea de bază (în combinaţie cu tehnologia BlueMotion, inclusiv sistem start-stop) şi de 4,3 litri/100 km pentru cea mai puternică. În plus, emisiile de CO2 sunt sub pragul de 100 g/km. Motorul pe gaz este bazat pe cel pe benzină, dezvoltă 68 CP şi are un consum de 3,2 litri/100 km. Mai târziu va urma şi o versiune electrică, însă despre un eventual urmaş al lui Lupo 3L TDI nu s-a comunicat nimic deocamdată.

Noul mini VW va fi disponibil în trei versiuni de echipare: „take up!”, „move up!” şi „high up!”. Modelul va fi singurul din clasă care va dispune de sistemul City Emergency Braking System, un sistem de siguranţă activă care frânează singur maşina la viteze mai mici de 30 km/h dacă şoferul nu observă iminenţa unei coliziuni. O altă noutate cu care va veni up! este tableta mobilă PID (Personal Infotainment Device), care are locul ei deasupra consolei centrale şi care gestionează toate sistemele de infotainment ale maşinii, cum ar fi navigaţia, sistemul audio sau telefonul. În plus, poate fi luată în casă la încheierea „programului”, o facilitate ce va fi foarte apreciată în România.

Noul up! poate fi comandat de astăzi în Germania, la un preţ de 9.850 euro, bani pentru care clienţii primesc şi sistemul ESP în dotarea standard. Aştept cu interes preţurile pentru România.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *