Worthersee 2011: Volkswagen Golf R Cabriolet si Golf GTI Edition 35


Se știe că Volkswagen aduce în fiecare an la Worthersee un model special, însă anul ăsta nemții s-au întrecut pe ei înșiși, aducând nu una, ci două noutăți! Este vorba despre conceptul Golf R Cabriolet și de modelul de serie (limitată ce-i drept) Golf GTI Edition 35. Să începem cu conceptul, practic o versiune cabriolet a celui mai puternic Golf de serie.

Cu 270 CP sub capotă și tracțiune integrală, Golf R Cabriolet accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puțin de șase secunde și atinge o viteză maximă de 250 km/h. Este cel mai rapid Golf Cabriolet din istorie. La fel ca modelul de serie acoperit, Golf R Cabriolet dispune de un șasiu sport care coboară cu 25 mm garda la sol (și indirect centrul de greutate), oferind o manevrabilitate sporită. Mașina rulează pe jante „Talladega” de 19 țoli, iar sistemul de frânare dispune de discuri ventilate pe ambele punți.

La interior, Golf R Cabriolet dispune de scaune de tip scoică îmbrăcate în piele neagră și gri, în timp ce habitaclul este presărat cu elemente decorative din fibră de carbon. Nici un detaliu despre o eventuală producție de serie, deși față de Skoda Fabia RS 2000 prezentată în postarea anterioară, Golf R Cabriolet ar putea fi omologat foarte ușor. Să sperăm că va fi totuşi produs într-o serie limitată.

Golf GTI Edition 35: 235 CP, 0-100 km/h în 6,6 secunde
Trecem la a doua noutate, Golf GTI Edition 35, o serie specială care marchează 35 ani de la lansarea primului Golf GTI. La fel ca „Edition 30” lansat în 2006, noul model aniversar dispune de un motor mai puternic decât GTI-ul standard, precum și de retușuri estetice care îl diferențiază de acesta.

Sub capotă găsim motorul TSI de 2 litri care dezvoltă 235 CP, cu 25 CP mai mult decât modelul „normal”. Contrar așteptărilor, acest propulsor nu este derivat din cel al lui GTI, ci din cel al lui Golf R, puterea fiind redusă de la 270 la 235 CP pentru a nu supune la prea multe chinuri puntea față motoare.

Normal, GTI Edition 35 e mai rapid decât GTI-ul standard, accelerând de la 0 la 100 km/h în 6,6 secunde (față de 6,9 s) și atingând o viteză maximă de 247 km/h (față de 240 km/h). Consumul mediu se cifrează la 8,1 litri în versiunea cu transmisie manuală cu șase trepte și la 8 litri în versiunea cu transmisie DSG.

La exterior, GTI Edition 35 dispune de un model special de jante, faruri și stopuri pe fond negru, lunetă și geamuri spate fumurii, precum și carcasele oglinzilor și grila cu o finisare neagră lucioasă. În plus, farurile dispun și de lumini de zi cu LED-uri, în timp ce aripile față sunt placate cu numărul 35. Acesta se regăseşte şi în interior pe praguri, scaune şi tetiere. Tapiţeria imită structura de tip fagure a grilei de GTI, iar mânerul schimbătorului de viteze are capătul de forma unei mingi de golf.

Volkswagen Golf GTI Edition 35 are un preţ de pornire de 30.425 euro în Germania, primele livrări fiind aşteptate la jumătatea acestei luni. În România, maşina are un preţ de pornire de 28.622 euro cu TVA (modelul în trei uşi cu transmisie manuală cu şase trepte). Varianta cu cinci uși costă 29.446 de euro, dar importatorul VW în România oferă o reducere pentru aceasta de 3.000 euro, prețul promoțional fiind de 26.399 de euro.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *